Usch

Nu är jag arg igen, eller iaf jävligt irriterad.
Falköping och dess uteliv är helt enkelt åt helvette.

Terrassen - Ett jävla skithak där folk betalar 150.- för att dricka öl och se ett sketet band ifrån Svenljunga som var jävligt inne med en hitlåt 1994. Det som är ännu sjukare är människors resonemang om varför man ska dit;
"Jag tror att det drar folk" eller "De ska ju dit". Var inne och kollade lite reklam ifrån Terrassen, nu ska de tydligen ta hit Björn Rosenström - igen. En advokat ifrån Götet som vid 14 års ålder skrev ihop sina nödrim till akustisk moppe-pop. Jag erkänner att jag lyssnat på Rosenström jag med - men då var jag 14 år och hade inget förstånd.
Jag har pratat med de flesta krogägare i stan och föreslagit en pubkväll med en trubadur eller två men det verkar vara döfött. Det är ju de "stora" skitbanden som är bra tydligen - tragiskt...

Vet flera som stod som frågetecken när Victorias Secret gästade Terrassen; Varför kommer det inte folk?
Kan ju avslöja att de bönner som bor i Falköping inte vill se trosor och BH när de är ute och ska dra med sitt 45 one-night-stand hem. Då hade det vart bättre ifall ni hämtat tjejer ifrån McDragan, då hade ni haft en målgrupp iaf.

"Alla ska dit" - fy fan, det är som min far sagt under hela uppväxt;
-Ifall alla hoppa ner ifrån ett stup, skulle du också göra det?

I helgen drog kosan till Dagnys, kanske inte det mest exklusiva stället men det är ändå lite nostalgi att gå dit.
Inget inträde, 20 spänn i garderoben och lika för öl och cider. Ska jag ut på krogen så blir det Dagnys i fortsättningen. Kanske inte det folket som jag brukar umgås med privat men jag behöver inte oroa mig att mina pengar änvänds för att dra ännu en värdelös föredetting till scenen.

Morr

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0