Arbetat - Hundfejden

Gick nyss av ett mini-pass på jobbet, 7-10, rätt skönt med någon sån tid mellan varven också. Så nu är jag ledig fram tills på måndag och då har jag p-möte och den första arbetsdagen nästa vecka är på onsdag. Lite öl sugen har jag blivit också, kanske kan bli ett par stycken senare ikväll.

Hundfejden
Som ni kanske läst tidigare så är jag för närvarande ägare till en liten hund, Jackie. Jag skaffade henne när hon var 8 veckor tillsammans med min dåvarande flickvän och har haft henne sedan dess.
Förhållandet tog slut i mitten av 2008, F.U.B.A.R., och sedan dess har det vart ett jävla hallå om den där stackars hunden. Jag har blivit ensamstående hundägare utan delad vårdnad, med delad vårdnad samt även försökt att bli ensamstående - utan hund. När jag föreslog det sistnämnda, som ex:et förslagit själv, så tog det stopp, det gick ju inte - för allt i världen.
Då var det fel det också, tillåt mig att bli förvånad. Här står jag nu.
(Detta är ju trots allt historia, det var ju snart två månader sedan jag föreslog att hon skulle ha all vårdnad om hunden)

Jag - Jackie - X
Klarar vi inte av att ha hunden tillsammans eller var för sig så får vi sälja henne, detta var vi överens om.
Klarar man inte av att ha hunden så frågar man den andra ägaren innan vi fixar hundvakt, detta var vi överens om.
Försöka att respektera det vi var överens om.

Nu vet jag inte vad vi är överens om längre. Inte mer än att låta våran hund ha ett bra liv och inte låta våra ego:n styra över våra handlingar. Men vi är som sagt inte direkt överens, jag kan inte öppna munnen utan att jag är arg, låter nedvärderande eller försöker "göra allt för att vara taskig". Jag är ödmjuk och burdus. Burdus på ett ödmjukt sätt kanske är ett bättre sätt att försöka förklara på. Det enda jag vet säkert är att inte alla uppskattar det, sanningen kan vara för mycket för många.

Jag känner mig inte direkt förvånad över att det gick åt helvette men jag har iaf gjort vad jag kunnat. Jag har erbjudit X:et partisk vårdnad - med undantag att jag skulle få träffa Jackie ifall jag önskade under planerade former.
Ingenting jag gör duger och allt jag ska göra vill X:et dubbelkolla.
Jag är fångad i ett förhållande med en flickvän jag inte vill ha och en hund jag vill ha. För att få bli helt singel så är jag antagligen tvungen att ge upp min hund.

Frågan är ju vad som är bäst; Ge henne till ex:et som inte klarar av att ha henne.
Eller; Lägga ut en annons på hunden i hopp om ett par underbara hundmänniskor på blocket.
Vad ska jag göra?

Kommentarer
Postat av: J

Vännen! Jag har varit i samma dilemma =( Blev lite jobbigt när en utav oss skaffade partner så det fick bli att mitt x tog hunden så slapp man allt tjafs från alla håll. Saknar hunden till tusen men va bäst såhär. Jag hade sålt hunden om inte någon kan ha den, blir nog bäst för Jackie. Hunden ska ju inte behöva lida...eller?? Tråkigt när det blir sådär, KRAM! =)

2009-03-31 @ 20:55:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0