En torsdag

Idag så har jag kört min yngsta bror till Lidköping, tur och retur. Inget extraordinärt. Vet faktiskt inte varför jag skrev med det, där har du slösat 10 sekunder på onödigt läsande, 50 om du är dyslektiker.

Igår däremot var jag och träffade min, jaa, man kan nog kalla det barndoms vän, som jag inte sett på flera år. Han bor lite utanför Tidaholm med sina två barn. Finns det en manlig version på äggsjuka så har jag nog fått den. Eller iaf fick jag det för stunden. Hans kottar var något helt underbara, och han är nog världens bästa pappa.

Vi fikade och pratade om våra liv, hur det har ändrats och att det inte alls blivit så som man tänkt sig när man gick i mellanstadiet som vi gjorde när vi träffades för första gången. Inte för att man utgått ifrån att framtiden skulle se ut som såg på den i mellanstadiet utan vilka vägar livet tagit en, vare sig man velat eller inte. Antar att framtiden kommer bli likadan, en karusell som man inte riktigt vet hur den ska gå; runt, upp-och-ner eller ett fritt fall.

- Nej, ska sluta vara djup.

Jag har lagt om min kost, ska försöka äta fyra gånger per dag, har gått ner så in i helvette nu det sista. Bifogar en bild på mitt tredje-mål idag, gravad lax, hovmästarsås och potatis. Och nej, jag är inte förmögen, de hade extrapris på Coop.



Slutligen ett visdomsord ifrån en vän: -"Duvet Pär, jag är nog lite som en ulv i fårakläder"

Jaa, jag vet att jag skriver duvet ganska ofta. Men hänger man med juggar så vet man att de faktiskt pratar så. Iaf mina juggar.

Hör-förståelse ifrån engelskan: ' Ta vård, ärtor! '

Kommentarer
Postat av: Malin Nimrup

Gillar den djupa Pär:P Men det vet du ju redan..

2009-02-20 @ 15:47:28
URL: http://nimrup.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0